klant

Koninklijke ERU

...

Brand awareness creeëren

“Hoe brengen we ERU kids smeerkaas op een positieve manier onder de aandacht van bestaande en nieuwe klanten?”

 

Contact

Koninklijke ERU wil graag op het voor kinderen zeer relevante thema Back-2-School inhaken. ERU Kids is een speciaal voor kinderen geschikte smeerbare kaas. Deze smeerbare kaas is in natriumverlaagd en rijk aan calcium en vetarm (12%). Daarnaast is Jimmy de Muis aanwezig als karakter op de verpakking. 

On-pack actie 

Om de verkoop van ERU Kids te stimuleren en Jimmy de Muis meer bekend te maken bij kinderen, heeft Koninklijke ERU een Back-2-School actie bedacht voor kinderen (en hun ouders). Deze actie is gekoppeld aan een leuke gadget, passend bij het thema Back-2-School: een gymtasje van Jimmy de Muis. Een leuk item dat veel kinderen kunnen gebruiken om hun gymkleding in mee naar school te nemen. Het gymtasje van Jimmy de Muis is via een spaaractie met ERU Kids te verkrijgen. 

Actiemarketing 

De spaaractie gaat via een on-pack actie waarbij de consument 3 actiecodes spaart voor het gymtasje van Jimmy de Muis.  

Fulfilment

Deze codes voert de consument vervolgens in op een speciale actiemarketing website, waarna het tasje naar het opgegeven adres wordt gestuurd.

 

 

Inzicht

Eru ontving rapportages over de voortgang en resultaten van de actie en kreeg consumenten gegevens voor verdere opvolging.

 

Resultaat

400.000

On-pack actiestickers met een unieke code

5.800

Registraties met klant-gegevens.

Inzicht

aankoopgedrag consumenten