klant

Oogfonds

...

Bewustwordingscampagne

“Hoe maken we mensen ervan bewust dat bijziendheid kan worden aangepakt?”

 

Contact

Een campagne om moeders met jonge kinderen te wijzen op het grote aantal kinderen met Myopie (bijziendheid) en de goede mogelijkheden om er wat aan te laten doen. Een slimme, geïntegreerde inzet van direct mail, online en e-mailcommunicatie en onderzoek.

 

Bijzondere direct mail

Met een mailcampagne naar plaatsen waar ouders met jonge kinderen komen, werd een groot aantal ouders uitgenodigd om online informatie over Myopie op te vragen.

 

Informatiepakketten

Geïnteresseerde ouders lieten hun gegevens achter op een landingspagina. Vogelaar legde een adressenbestand aan en produceerde en verstuurde informatiepakketten.

 

Opvolging

Met slimme ‘woensdagochtendmails’ ontvingen geregistreerde ouders een serie buitenspeeltips voor kinderen. Tot slot konden ze deelnemen aan een online enquête.

 

Resultaat

Duizenden

contactmomenten met jonge ouders

Honderden

informatiepakketten verstuurd

Instroom

nieuwe volgers en donateurs Oogfonds