klant

Oogfonds

 

 

...

Awareness en responsverwerking
campagne

“Hoe maken we mensen ervan bewust dat bijziendheid kan worden aangepakt?”

 

De case

Oogfonds wilde een campagne starten om ouders met jonge kinderen te wijzen op grote gevaren van een nieuwe oogziekte; ‘Myopie’ (bijziendheid). Vogelaar werd benaderd om een geïntegreerde campagne in te richten.

 

Online aanvraag

Door middel van online campagnes werden ouders met jonge kinderen uitgenodigd om online een speciaal samengesteld Myopie informatiepakket op te vragen.

 

Data verwerking

Geïnteresseerde ouders lieten hun gegevens achter op de website van Oogfonds. Via een API werden de gegevens doorgezet naar eCampaigner, het marketing platform van Vogelaar.

 

Fulfilment

De geregistreerde ouders ontvingen het Myopie informatiepakket per post.

 

 

Opvolging

Met slimme ‘woensdagochtendmails’ ontvingen geregistreerde ouders een serie buitenspeeltips voor kinderen. Tot slot konden ze deelnemen aan een online enquête.

 

Resultaat

Toename

contactmomenten met jonge ouders

Meer dan

duizend informatie- pakketten verstuurd

Instroom

nieuwe volgers en (potentiële)
donateurs