...

5 redenen om als bedrijf Google Mijn Bedrijf aan te maken

5 redenen om als bedrijf Google Mijn Bedrijf aan te maken
donderdag 1 november 2018

Google Mijn Bedrijf is een portal van Google waar bedrijven belangrijke gegevens over hun bedrijf kunnen delen en wat daardoor hun vindbaarheid in Google & Google Maps ten goede komt. Het gaat in dit geval o.a. om NAWT-gegevens, openingstijden en foto’s. Naast deze vindbaarheid zijn er nog 5 andere redenen waarom u een Google Mijn Bedrijf account moet aanmaken.






1. Uw zichtbaarheid in Google verbetert aanzienlijk
U heeft het blok rechts ongetwijfeld ooit gezien toen u informatie aan het zoeken was over welk bedrijf dan ook (zie rood omlijste vak hieronder). Dit is het kennisvenster van Google dat o.a. wordt gevuld met informatie uit Google Mijn Bedrijf. Als deze gegevens goed ingevuld staan, dan is het voor een potentiele klant een stuk gemakkelijker om contact met u op te nemen. En zonder contact geen business.









2. Gratis berichten op Google
Er kunnen gratis berichten gepost worden in dit kennisvenster. Voor een bedrijf een makkelijke en gratis manier om producten, diensten, evenement of andere informatie onder de aandacht te brengen. Hieronder ziet u dat wij één van onze blogposts hebben uitgelicht.



3. Zichtbaarheid in Google Maps
Staan uw gegevens goed in Google Mijn Bedrijf? Dan worden automatisch in Google Maps weergegeven. En dit is in alle lijstjes met populaire en fijne navigatieapps van Nederland nummer 1!  Dus vul uw bedrijfsgegevens juist en volledig in en uw klanten komen altijd op het juiste adres aan.


4. Vraag en antwoord
Er kunnen via dit venster ook openbaar vragen gesteld worden. Als bedrijfseigenaar (of als beheerder van jullie Google Mijn Bedrijf account) ontvangt u een notificatie op het moment dat er een vraag wordt gesteld.


5. Reviews
Online reviews zijn tegenwoordig overal terug te vinden en zijn dan ook enorm belangrijk! Zo ook die van de grootste en bekendste zoekmachine vd wereld! Hier worden niet alleen reviews van Google zelf getoond, maar ook van externe partijen, zoals die van Facebook en TrustYou (voor bijv. hotels). En wees eerlijk: boekt u nog een hotel of restaurant waarvan de reviews echt slecht zijn? Of een product waarvan de reviews gruwelijk zijn? Nee toch!

Hoe u deze reviews ontvangt? Normaliter en idealiter ontvangt u deze reviews natuurlijk zonder aanmoediging, maar van mensen die zelf zo vol lof over uw bedrijf, dienst/ product zijn, zodat ze een review voor u achterlaten, maar u kunt de natuur ook een beetje helpen door klanten eraan te herinneren dat ze een review kunnen plaatsen. Of u kunt een link maken en delen waarop klanten kunnen klikken om een review te plaatsen.

Toch een negatieve, volgens u onterechte negatieve, review ontvangen? Deze kunnen alleen worden verwijderd als anderen ze als onjuist markeren of als ze niet voldoen aan het reviewbeleid van Google. U kunt geen contact opnemen met iemand die een opgepaste review heeft geplaatst, maar u kunt Google wel vragen om deze te wissen, door deze review zelf te markeren als ongepast.



U leest het al wel: u komt eigenlijk niet meer onder een Google Mijn Bedrijf vermelding uit! Maar geen nood. De kans dat u al een vermelding heeft, is groot! Google maakt namelijk zelf ook vermeldingen aan. Op basis van uw website. De informatie is dan alleen niet volledig. Er missen openingstijden, goede foto’s etc. etc. Het is daarom van belang dat u uw Google Mijn Bedrijf melding claimt, zodat u beter vindbaar en zichtbaar wordt. Uw bedrijf claimen kan met een Google account via de website van Google Mijn Bedrijf. Of Google de naam van uw bedrijf en klik op: Ben je eigenaar van dit bedrijf?









Succes!

Download hier een PDF van het artikel

 

Meer marketingtips? Bezoek ons blog. Of wilt u informatie over ons bedrijf & diensten? Wij helpen u graag! Neem contact op met Mark Bonenkamp of Arjan Hulsegge.

Reageren?





Terug naar het overzicht

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief