...

Crossmediaal publiceren? Doen!

Crossmediaal publiceren? Doen!
donderdag 11 januari 2018

Single-, multi- of crossmediaal. Als marketing- of communicatieprofessional heeft u er ongetwijfeld mee te maken en waarschijnlijk ziet u door de bomen het bos niet meer. Wat is precies het verschil tussen deze soorten? En waarom is het verstandig om cross mediaal te communiceren? Wij zetten de voordelen voor u op een rij.





De verschillende vormen
Bij een singlemedia campagne wordt er slechts één kanaal gebruikt om uw product of dienst te promoten, bijvoorbeeld via uw website of brochure. In het geval van een multimediale campagne worden hier andere kanalen aan toegevoegd, zoals e-mail, social media of direct mail. De verschillende kanalen vertellen een gezamenlijk verhaal, maar vullen elkaar niet aan. Bij een crossmediale campagne zet u meerdere kanalen in om dezelfde boodschap over te brengen. Groot verschil is dat u bij crossmedia het verhaal optimaliseert voor elk kanaal dat u inzet. Hierdoor vullen de verschillende kanalen elkaar wel aan.

De voordelen van crossmediaal communiceren
Ook voor uw bedrijf of merk is het goed om crossmediaal te publiceren. Vogelaar legt uit waarom:

1. Crossmediaal communiceren zorgt voor een hoger bereik

Iedere klant heeft zijn eigen voorkeurskanaal. Door uw boodschap via verschillende kanalen de wereld in te sturen, bereikt u online de mensen die uw bericht offline niet lezen.

2. U benut de voordelen van ieder kanaal

Ieder kanaal heeft zijn eigen voor- en nadelen. Bij het communiceren via verschillende kanalen worden de voordelen van deze kanalen optimaal benut. Ook kan de boodschap aangepast worden aan de doelgroep van dat medium, want het publiek van uw LinkedIn netwerk zal (voor een deel) anders zijn dan uw volgers op Facebook.

3. De boodschap blijft beter hangen

Bij meerdere contactmomenten met uw doelgroep blijft de kernboodschap beter hangen. U vergroot daarbij de kennis van uw doelgroep over uw merk, waardoor de houding van de (potentiële) klant en mogelijk ook zijn gedrag verandert.

4. U maakt mensen nieuwsgierig

Door het verhaal op te bouwen via verschillende mediakanalen en door te linken naar die kanalen, prikkelt u de lezer om ook uw andere kanaal te bezoeken. U maakt ze nieuwsgierig naar uw content.

5. Het scheelt op den duur tijd én geld

Bij het opstellen van een crossmediale campagne denkt u alvast na over welke kanalen u wilt gebruiken en wat u daar wilt vertellen of laten zien. Dit zorgt ervoor dat u bij het filmen van een commercial/tutorial ook al meteen foto’s laat maken voor een flyer, een brochure en uw website.

Het ontwikkelen van een dergelijke campagne kost vooraf meer tijd dan bij een singlemedia campagne, maar het levert meer op voor een langere periode.

Hier download u het complete artikel

Bent u nieuwsgierig wat Vogelaar voor u kan doen? Wij helpen u graag! Neem contact op met Dirk van den Broek of bel naar +31 30 60 33 514.

Reageren?





Terug naar het overzicht

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief