...

Een Direct Mail versturen? Dit moet u in ieder geval NIET doen

Een Direct Mail versturen? Dit moet u in ieder geval NIET doen
vrijdag 11 mei 2018

Plannen om een DM te versturen? Vooral doen! Let alleen wel op deze don’ts: een gewaarschuwd mens telt voor twee!







  • Een verkeerde naam- of geslachtsvermelding (au!) op een envelop zorgt dat de mailing ongelezen wordt weggegooid. En wat denkt u van het mailen aan een reeds overleden klant? Met dit soort fouten in de adressering staat u al 1-0 achter. Een negatieve associatie met uw merk is op deze manier makkelijk gemaakt!

 

  • Een DM zonder call to action: in 9 van de 10 gevallen stuurt u een DM om uw doelgroep tot actie over te laten gaan. Zonder duidelijke call to action weet de lezer niet wat ze ermee moeten en bereikt u nog uw doel niet.

 

  • Als u zich op iedereen richt, dan voelt niemand zich aangesproken. Het principe ‘niet-geschoten-altijd-mis’ heeft ook zijn negatieve kant: als u mensen bombardeert met informatie die zij oninteressant en irrelevant vinden, krijgen ze (daar hebben we hem weer:) een negatieve associatie met uw merk.

 

  • Een dik pak papier zorgt voor tegenzin. En wordt uiteindelijk misschien wel helemaal niet gelezen (dus ook geen respons!). Stuur dus een duidelijke, overzichtelijke mailing en verwijs waar nodig door naar een website of landingspagina waar men meer informatie kan vinden.

 


Veel succes!


Tips nodig voor het maken van een Direct Mail? Hier leggen we uit waarom een DM een goede keuze is en geven we u 7 tips.

Contact
Meer informatie? Of bent u nieuwsgierig wat Vogelaar voor u kan doen op het gebied van Direct Mail? Wij helpen u graag! Neem contact op met Mark Bonenkamp of bel naar +31 30 60 33 514.

Reageren?





Terug naar het overzicht

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief