...

Hoe blog ik zakelijk succesvol? Vogelaar geeft tips

Hoe blog ik zakelijk succesvol? Vogelaar geeft tips
dinsdag 11 september 2018

Eén van de meest effectieve manieren om nieuwe bezoekers naar uw website te trekken: bloggen! Voor bedrijven tevens een effectieve manier om nieuwe leads te genereren. En helemaal niet zo moeilijk als vaak wordt gedacht (het kost voornamelijk tijd). Maar wat moet u in uw achterhoofd houden bij het schrijven van een zakelijk blogartikel? Vogelaar geeft tips!




Houdt uw doelgroep in uw achterhoofd

Wat vinden zij belangrijk? Welke vragen hebben ze? Hoe kunt u ze het beste helpen? Hoe beter u uw doelgroep in kaart brengt en aanspreekt, des te beter het resultaat.

Schrijf over dingen waar u verstand van heeft en die u als bedrijf kunt uitvoeren 
Zorg dat u weet wat u schrijft, zodat u klanten advies geeft en antwoorden kunt geven. Op gestelde en ongestelde vragen. Vertel daarbij ook dat uw bedrijf hierbij kan helpen en eventueel zelfs hoe. Spijtig als u uw klanten advies geeft iets te doen wat u zelf niet waar kunt maken, maar uw concurrent wel!

Zorg voor een overzichtelijk en toegankelijk artikel
Schrijf een gestructureerd artikel dat makkelijk te scannen en te lezen is. Een pakkende titel, een duidelijke inleiding, witregels, tussenkopjes en opsommingen helpen hierbij. Schrijf niet te formeel. Dit schept afstand en maakt u minder benaderbaar. Ga er bovendien vanuit dat uw doelgroep niet zo bekend is met de vaktermen als uzelf. Dit voorkomt dat u moeilijke vakjargon gaat gebruiken.
 

Bedenk een pakkende afsluiter
Bedenk een pakkende afsluiter en voeg hier een call-to-action aan toe. Hiermee verleidt u uw lezers om tot actie over te gaan. De kunst is om het zo makkelijk mogelijk te maken: als men eerst 3x moet klikken en een heleboel gegevens moet invoeren, dan is de kans dat ze voortijdig afhaken erg groot. Communiceer verder uw contactgegevens duidelijk zichtbaar, zodat eventuele vragen direct gesteld kunnen worden.







Communiceer, zeg het voort!

Bouw publiek op door uw artikelen duidelijk zichtbaar te communiceren. Via uw website en social media. Gebruik hier een uitnodigende titel en de juiste hashtags bij om gevonden te worden. Optimaliseer uw blog via de SEO-regels om ook gevonden te worden door zoekmachines zoals Google.


Blijf posten
En tot slot: blijf artikelen publiceren. Veel bedrijven stoppen na relatief korte tijd, omdat de statistieken achterblijven. Men ziet niet snel genoeg resultaat, waardoor bloggen geen prioriteit meer heeft en er geen tijd meer voor wordt vrijgemaakt. Zonde!



Download hier een pdf van het artikel 

 

Wilt u, op een zo efficiënt mogelijke manier, aandacht vragen voor uw blog? Maak kennis met ons Communicatieplatform! Of neem vrijblijvend contact op met Dirk van den Broek. Bellen naar: +31 30 60 33 514 mag ook.

 

Reageren?





Terug naar het overzicht

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief