...

NOM Foldermonitor 2018 | Nederlander kan niet zonder de folder

NOM Foldermonitor 2018 | Nederlander kan niet zonder de folder
dinsdag 7 augustus 2018

Het aantal reclamefolders dat wekelijks op de deurmat valt, blijft dalen. In 2013 lag het gemiddelde aantal folders per huishouden op 37 stuks, tegenwoordig zijn dit er nog 30. Dit komt o.a. doordat er een aantal grote retailers, die altijd trouw waren aan de folder, failliet zijn gegaan.

Toch blijven we positief! De uitslagen van de NOM Foldermonitor 2018 staan online en het blijkt dat de gemiddelde Nederlander de folder namelijk nog niet kan missen! Wij sommen nog een aantal andere belangrijke conclusies voor u op. Scheelt weer tijd:

Klik hier voor een vergroting van bovenstaande afbeelding

Aantallen
• 11,3 miljoen mensen bekijken papieren folders
• 4,6 miljoen mensen bekijken digitale folder
• 25% bekijkt zowel papieren als digitale folder


Consument en retailer niet zonder de folder
52% van de ondervraagden geeft aan dat zij de folder wel zouden missen als deze zou verdwijnen:








Klik op de afbeelding om te vergroten.

En te zien aan het feit dat 81% van de ondervraagden in actie komt naar aanleiding van het lezen van een folder, lijkt het erop dat ook de gemiddelde retailer niet zonder de folder wil!

Nog altijd een boel TN’ers in NL!
De met 77% meest gegeven en belangrijkste reden die mensen geven om de folder WEL te lezen is: ik wil op de hoogte zijn van aanbiedingen. We blijven echte TN’ers! ;). Andere redenen om folders te lezen zijn: ontspanning, aankooplocatie bepalen, inspiratie opdoen, producten vergelijken, informatie (nieuwe) producten en cadeau-ideeën opdoen.









Klik op de afbeelding om te vergroten.



En wanneer wordt deze folder dan gelezen?
Papieren folders worden vooral in het weekend en op maandag gelezen. Digitale folders vaak op zondag.


Meer weten?

Overige interessante informatie o.a. over geslacht, opleiding, leeftijd, welstand en verschil in branches vindt u in het rapport. Dat hier te downloaden is.


Bronnen: DDMA, GfK

Reageren?





Terug naar het overzicht

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief