...

Uw mailing wordt beter onthouden dan tv-reclame

Uw mailing wordt beter onthouden dan tv-reclame
woensdag 16 mei 2018

Dat consumenten gek zijn op folders, dat wisten we al. Maar onderzoek wijst nu ook uit dat het verspreiden van folders het effect van andere reclame, in ieder geval die van tv, versterkt.





Waar bij tv-reclame de emotionele aantrekkingskracht groter is, is de activatie van het geheugen sterker bij een folder. De bewegende beelden en geluiden in een televisiereclame zorgen voor meer aantrekkingskracht, maar folderaanbiedingen blijven beter hangen. Omdat deze bewuster worden verwerkt in onze hersenen. Uw folderaanbieding zal dan ook beter blijven hangen, dan precies diezelfde aanbieding op televisie.

Gouden combinatie, mits juiste volgorde
Een combinatie van beide middelen levert een interessante interactie op. Hierbij is de volgorde wel van belang. In de resultaten is te zien dat het verlangen duidelijk is toegenomen bij mensen die de folder hebben gezien voordat ze een televisiereclame van datzelfde merk, product of aanbieding hebben gezien in vergelijking met deelnemers die alleen de tv-reclame hebben gezien. Andersom (eerst televisiereclame, dan folder) is het effect er helaas niet.

Bent u op zoek naar een partij die (de verspreiding van) uw folder/DM kan verzorgen? Neem contact op met Vogelaar! Mail Mark Bonenkamp of bel naar +31 30 60 33 514.

 

*Het onderzoek is uitgevoerd middels eye tracking software en EEG, door ST&T Research en in opdracht van Spotta.

Reageren?





Terug naar het overzicht

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief